Produkten har blivit tillagd i varukorgen
  •   0911 - 100 72    / Vardagar kl 10.00-14.00 

 

  •   Brett sortiment
  •   Bra priser
  •   Snabba leveranser
  •   Lång erfarenhet
  •   Fraktfritt vid köp över 950 kr

Köp- och leveransvillkor

Välkommen att handla från Ergonomiprodukter Sverige AB, organisationsnummer 556572-9398. Vi säkerställer en trygg e-handel bland annat genom att till fullo uppfylla de reglersom finns i konsumentköplagen för privatkonsumenter och i köplagen för företag. En sammanfattning av våra specifika köp- & leveransvillkor finner du här nedan.

Produkter

Utöver de produkter som går att köpa direkt i web-butiken har vi också tillgång till andra sortiment av ergonomiprodukter, samt ett större urval av t.ex arbetsplatasmattor, möss, tangentbord, stolar och annat. Är det någon annan produkt, fabrikat eller fråga ni har är ni välkomna att mail eller ringa oss så ska vi göra vårt bästa för att uppfylla era behov.

Priser

Alla priser är angivna i svenska kronor och visas som standard utan moms, men det går också att välja visning med moms. (Moms = 25%)

Fraktkostnad är 90kr exkl.moms vid köp upp till 950kr exkl.moms. Vid köp över 950kr exkl.moms. är det fraktfritt. (Gäller inom Sverige)

Beställning

Beställningar kan göras genom web-butiken, ergonomiprodukter.se, eller via telefon, fax, brev eller mail.

Betalningsalternativ

-Faktura /Klarna 

Faktura med betalningsvillkor 30 dagar om inget annat överenskommits. Organisationsnummer eller personnummer måste anges för kreditkontroll.

-Kortbetalning / Klarna

Du betalar med ditt Visa eller Mastercard via Klarna  100% säkert. All information är krypterad med SSL - 128 bit. Pengarna reserveras på Ditt konto och dras vanligen inom 24 timmar från det Du lagt Din beställning. Alla transaktioner genomförs enligt den nya säkerhetsstandarden 3D-Secure.

Leveranstid

Normal leveranstid är cirka 2-3 dagar. Under högsäsong kan det ta längre tid. Vi skickar beställningar till privatpersoner med en transportör som har utlämningsställe. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget. Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till transportören och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportörens hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med transportören inte kan lösas, tar du kontakt med oss. 

Vid ordervärde överstigande 950kr exkl. moms bjuder vi på fraktkostnaden.

Transport

Vi skickar beställningar till företagsadresser med DHL paket samt till privatadresser med DHL Servicepoint.

Om din arbetsplats inte alltid är bemannad mellan 08.00–17.00, vänligen meddela oss detta under " Ev. Meddelande" i kassan. Då skickar vi med DHL Servicepoint, så att du kan hämta ut ditt paket på närmaste utlämningsställe.

Ansvaret för leveransen i fråga om saknade kolli och skador övergår till kunden i samband med att transporthandlingarna signeras av kunden. Om kolliantalet avviker eller synliga emballageskador alternativt misstanke om transportskada på godset föreligger ska detta anmälas till chauffören eller utlämningsombudet direkt, kontakta därefter oss. Dold transportskada MÅSTE anmälas till oss inom tre dagar för att transportskadan ska kunna godkännas. I samband med detta skall emballage sparas.

Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Garanti

Garanti ges av producenten, distributören eller försäljaren och gäller alla fel på produkten som inte är uppkomna av användaren genom oaktsamhet eller med vilje. Samtliga produkter i vårt sortiment omfattas av minst 1 års garanti, vissa har upp till 5 års garanti. T.ex. RollerMouse och Mousetrapper har 2 års garanti.

Ångerrätt/Reklamation

Privatpersoner har i enlighet med Distansavtalslagen rätt att ångra ett köp inom 14 kalenderdagar från den dag man mottog produkten eller en väsentlig del av den (gäller ej vid specialbeställda varor). Produkten måste återsändas i "väsentligt oförändrat" skick. Detta gäller även produktens eventuella emballage, tillbehör och programvaror. Produkten får naturligtvis inte ha varit använd om ångrat köp ska medges. Begäran om ångrat köp skall registreras och återsändas på samma sätt som en retur, se ovan. Återsändande av en produkt vilken returneras med hänvisning till Distansavtalslagen sker på kunds bekostnad. Återbetalning av kostnader för transport eller annan utförd tjänst medges ej. Ångrat köp kan i vissa fall medges helt eller delvis även om kriterierna i lagen inte uppfylls. Återbetalning av ångrade köp skall vara utfört inom 30 dagar från den dag då vi mottagit produkten.

Retur

Kontakta oss för att erhålla returuppgifter. Det är kundens skyldighet att uppge order/fakturanummer och anledning till den önskade returen. Produkten returneras så att produkt och originalemballage skyddas från skada. Kund ombesörjer och betalar returfrakten i samband med returer. I samband med garantiärenden står vi för frakten tillbaka till kunden.

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

Ej uthämtade paket hos ombud

Paket ligger i 14 dagar hos postombudet innan det skickas tillbaka till oss. Skulle du inte hämta ut paketet inom denna tid skickas det automatiskt tillbaka.

För ej uthämtade ordrar som går i retur till Vparts utan information eller meddelande faktureras ni som kund för fraktkostnader, hantering och administration

Drift & produktion: Wikinggruppen
>